22 februari 2010

vecka 31 idag



Idag har vi varit hos barnmorska igen å pappa/morfar fick följa med. hjärat slog i ca 140 å livmodern var 29 cm. heeelt normalt alltså :)
Å bebis låg som vanligt på höger sida väldigt långt ner men inte riktigt fixerad än. men det är ju ett par veckor kvar.
Å sen köpte vi med oss lunch hem å lunchade å drack kaffe, jag tog mej en tur till jobbet, hem å hämtade johan å iväg till återvinningen, 2 minuter på hm som blev jättelyckade med två par jeansleggings å en snygg t-shirt, racer-storhandling på ica på 35 minuter, hem å packa in å sen iväg till hans päron p åtacopaj middag.. mumisg =) så nu är ajg heeelt slut å har så ont i fogarna....... huuuu... de e jobbigt att va sjukskriven =P
Imorrn blir de jobbet å hem igen. Inte en meter kommer jag klara att gå i onödan..... nej, ja ska fint sitter på en rullpall imorrn å njuta av mina nya fina jeansleggins som inte skär in i tjockismagen å bara njuta av att vara tjock!! de e myyys....
Nu har lillhjärtat precis vaknat efer att ha sovit nästan konstant i ett dygn tror jag....
Var på rammstein i lördags vilket hjärtat inte tyckte om så vi såg bara 30 minuter av konserten å resten stog vi utanför dörren å lyssnade tillsammans med en annan gravid tjej som inte heller kunde vara kvar inne å se... å igår var vi på profylax å lärde oss bl.a att andas. heelt underbar kurs måste jag säga, särskilt för den blivande pappan. ser fram emot nästa söndag då vi ska gå våra sista 3 timmar.... det är nåt som vekligen är värt pengarna hur fjantigt de än låter! annasprofylax.com :)

nu blir de sängen om jag inte somnar i hallen på vägen dit :)

4 kommentarer:

  1. Oj, nu borjar du bli riktigt stor, men det blir mer mage innan du e fardig. Underbart mysigt.
    Provade aldrig profylaxkurs, hoppas det funkar nar det behovs. Att skrika sa hogt jag kunde och bita i nat funkade for mig, men inte for Johns hand. ;)
    Ha d bra o njut av vilan.
    Kram, Anna.

    SvaraRadera
  2. Lagom stora härliga mage!

    Var det mammajeansleggingsen för typ 199 spänn? Jag hade köpt de, använde dem ett par gånger men de var lite stora än... nu är de definitivt det, ligger i en låda och väntar på mig!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin mage du har fått : ) Idag har jag beställt Gudrun Abascals bok "att möta förlossningssmärtan" och då får man en bra avslappningsskiva. känns grymt. nu jävlar ska här avslappnas : )

    SvaraRadera
  4. Var jag verkligen så tjock med dej? Hm 20 kg mage var det i alla fall och bra blev det
    Du är jättefin.
    kram mamma o Stefan

    SvaraRadera