07 maj 2009

gynakuten igen..

just nu är jag bara så trött på allt så ja skulle kunna sätta mej i ett hörn å gråta... fast det lär väl inte hjälpa.....
var på gynakuten idag igen d åjag vaknade med undertemp å kom till jobbet men bara kände mej hängig...
vad dom sa: min blindtarm (som jag tog bort i mitten av mars) var inte inflammerad, alltså berodde smärta på nåt annat!!! jag har en cysta på 7 cm i min högra äggstock som ser godartad ut. min gravtest visar fortfarande positivt om än svagt. har jag otur kunde det vara utomkveds eller klamydia fast dessa två var nästan redan uteslutna.
så idag har jag blivit stucken i fingret, i armen, har ett blodtrycke på 140/70! brukar ligga på 110/70. vaknade å duschade varmt men tempade 35.7 jätteovanligt för mej som alltid ligger på 36.5. inne på akuten hade jag 37.3 dom kollade på hcg värde och imorrn ska ja in å kolla igen om det har sjunkit. dom ska även hålla koll på min cysta.
imorrn ska ja ta blodprov 12.00 sen tillbaka för att veta resultatet vid 14.00 å sen ska ja dit nästa vecka igen. till att börja med.... har inte hcg gått ner utan upp så finns de ju dessutom nåt mer där inte. hon sa att jag har mer i min livmoder än jag borde ha vid mens.... men var rätt säker på att det var ett missfall eftersom jag blöder.
å eftersom jag har ett crp på 20 vilket innebär en infektion nånstans i kroppen vill dom ge mej penicillin men jag är allergisk så då vill dom ge dalacin men det vågar dom inte göra förrän imorgon när de bekräftat om hcgn gått upp eller ner (gravidhormonet)
jag vet inte hur många som har kollat på mitt underliv å alla dessa tops å saker å dildoliknande stavar jag haft i mej nu... tar det aldrig slut?
jag får dessutom inte ens försöka att bli gravid vid nästa ägglossning =(

allt suger! och nu är jag hemma idag och imorgon till å börja med.

det enda positiva är iaf att de har gjort stommen till våran altan nu :)

1 kommentar: