12 april 2009

på väg hem

men det går segt.. det är inte det roligaste som finns att sitta 40 mil i en bil... men nu har vi alla fall haft kisspaus i stavsjö. har väl kanske 10-15 mil kvar hem. det har varit en skön helg med mycket slappa :) precis som de ska va när man är ledig och blir ompysslad hos mamma.
idag har vi varit i berga hos affe å tomas som har ett fik där. dom hade jättemycket goda kakor å en antikbutik där jag shoppade lite gamla linnehanddukar. säg även världens finaste 70-talslampor! vi tog oss åxå en sväng runt en liten loppis där de fanns hur mycket som helst. hittade en superfin stor soppslev i prima nysilfver. den är kanske 100 år men kostade bara 30 kr. så den har jag putsat på idag så den kan bo i min soppa sen. är så himla nöjd över mitt fynd.
det blev både middag å kaffe ute i trägårn sen i solen. gårdagens resten men det var inte dumt. jag tror inte at jag behöver äta på en vecka eller två nu. usch för godis å kakor :(
nu ska jag sitta å filosofera om livet som sådant en stund till tlls vi e hemma.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar