29 april 2009

trött men lycklig :)

igår blev de abc-spel för alla å nåra till! ta ungefär 30 fröknar å 180 barn, en jättestor dagisgård. rör om å blanda med lite organisation. då får du trötta lyckliga barn som har lekt med bollar, gjort hinderbana å mycket mer som avslutas med en hamburgerpicninc i de gröna :) de små sov i vagnen hem å de stora fick läs vila. sen var orken slut för resten av dan.
när alla barn gått hem hade ju M å ja bestämt att vi skulle jobba över med sånt som måste göras när inte barnen är där... vid 21 begav vi oss hemåt heeeeelt slut.... käkade en macka å dunsade i säng. klockan 6 ringde klockan å 7 stog jag på dagis igen... hua....
slutade tidigt idag men efter det var det dags med möte med chefen om min framtid eftersom min anställning går ut 30/6.hon tyckte de va självklart att jag skulle vara kvar å eftersom hon äger tre förskolor ska ja nu spendera hösten å ev våren på en montesoriavdelning 1-3 år. detta kommer att bli både spännande å roligt. jag vet itne om ja riktigt gillar deras pedagogik men jag vill ge det en chans iaf. varför tacka nej när man har chansen å dessutom jobb!! 1/9 får jag byta dit.
har även tagit en stor sväng till coop idag efter jobbet å inhandlat bl.a 20 säckar planteringsjord. för imorrn är det städoch planteringsdag ute på vårat dagis. de kommer bli så fint. fler röda vinbär ska även planteras till barnens glädje. passade på att köpa frön till morot å sallad å sånt med. spännande att se om nåt kommer upp under sommaren.... vid halv fyra kom ja äntligen från jobbet...
väl hemma lagade den underbara mannen den godaste ugnspannkaka ever!! åt ihjäl mej!
idag har de målat utsidan (baksidan) av vårt hus så nu är det snart dags att få altan åxå. så fint de ska bli :D

nu har jag lyckats duscha å blogga utan att falla iho av trötthet så nu får det minsann bli sängen...

imorrn kommer systeryster från ön å hälsar på hela helgen!! supernajs!!

1 kommentar:

  1. Idag är det BIM, och jag håller tummarna stenhårt. :) Kram

    SvaraRadera