05 mars 2009

sjukhus och mensvärk

klockan 6 imorse gick johan å ja upp och åt frukost. världen var vit och snön yrde ner. det blev en hal biltur till danderyd. vi betalde och fick komma in på vårat lilla rum. det var väl inte världens mysigaste men ändå helt okej. det kom en jättegullig sköterska och föklarade hur det hela skulle gå till. fick en smärtstillande suppostit att stoppa upp i rumpan, 4 cytotec till musen som gör att det börjar blöda å två citodon att svälja. satt där i världens skönaste fåtölj som man kunde luta bakåt. kollade på my name is earl tillsammans med johan men inget hände fram till 11. sköterskan kom in å gav mej två cytotec att svälja. skickade iväg johan efter lite lunch, pannkakor med ärtsoppa. vid tolvtiden började det blöda och allt som skulle ut verkade komma ut. sedan åt vi lunchen. vid 13 kom sköterskan in igen och vi disskuterade om jag behövde mer piller eftersom jag inte blödde så mycket. hon pratade med sin kollega och jag fick två till cytotec att svälja och värktablett. hade inte ont alls under hela tiden bara lite molande mensvärk mot slutet. dom sa att vi fick åka hem igen. snodde med mej några bindor hem från sjukan. dom är stora som hus :) ska de va så ska de va ordentligt lixom!
väl hemma vid tvåtiden fick jag mer mensvärk så jag bäddade ner mej i sängen å johan värmde min vetekudde. sov i två timmar. nu har jag fått i mej lite toasts och äntligen börjat blöda.
johan står i köket och pysslar med en ugnspannkaka. det är han grym på!
när jag kom hem idag och tog in posten ligger det ett pocketogram från min härliga systeryster för hon ville att jag skulle må bättre. å jag tror att det funkar =) tack jenny *krama*

nu ska jag läsa vidare å fortsätta ha lite ont.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad jag ska säga, för inget jag har att säga kan få det att bli bra igen. Men om det är till någon tröst så finns jag här för dig...

    SvaraRadera
  2. Hamnade in på din blogg efter flera månader.. förstod i dina senaste inlägg att det hänt något på vägen, så jag var tvungen att skumma igenom resten...Jättetråkigt verkligen.vet inte hur man ska uttrycka sig, för det blir bara fel...men jag önskar er all lycka till en snabb graviditet igen!!! kram

    SvaraRadera